Voormalige bureau’s en BN-er uit de HW: Joris Buitendijk

Bureau Scheepmakershaven

Tijdens mijn zoektocht naar plaatjes van eerdere politiebureau’s lukte het me maar niet een fatsoenlijke opname van het bureau aan de Scheepmakershaven te bemachtigen. Slechts één foto van het hekwerk aan de achterzijde en dan nog het gedeelte van de brandweer.

Hierop kontakt gezocht met de brandweer en plaatsvervangend commandant Herbert Verbaas antwoordde mij dat er bij de brandweer vermoedelijk wel foto’s te vinden waren. Hij deed mij echter ook een tip aan de hand en verwees mij naar Joris Buitendijk, voormalige gemeentebode van Oud-Beijerland.

Joris Buitendijk

Ik heb dhr. Buitendijk opgezocht en deze man heeft een schat aan foto’s, nagenoeg allemaal van Oud-Beijerland. Buiten het feit dat ik in zijn archief mijn ogen uitkeek, is Joris een uiterst aardige man die alle tijd voor je heeft en waar je altijd een beroep op kunt doen.

De voormalige bureau’s van Oud-Beijerland zijn hier te zien en de huidige bureau’s in de Hoeksche Waard staan hier.

Geef een reactie

