Kapitein Iglo en het mysterie

Het zou zomaar een titel van een boek van Appie Baantjer kunnen zijn. De melding viel dat iemand een grote blauwe vuilniszak in de Vliet in Puttershoek gedumpt had. Vreemd, omdat je daar een kliko voor hebt en dat niet persé midden in de nacht hoeft. Inderdaad trof ik een grote blauwe zak aan, zo’n 2 meter uit de kant, waar ik met geen mogelijkheid bij kon komen. Maar zo achterlaten, vond ik geen optie. Misschien wel een lijk en dat bleek later helemaal juist te zijn. Nadat Dennis de trossen losgegooid had, bleek de motor van de boot zijn diensten te weigeren, dus over op de peddel. Door regenval stond er een behoorlijk hoeveelheid water in de boot, dus wijdbeens op de banken naar de PD gevaren.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Dan een grote zak met water en andere inhoud uit de plomp vissen. De boot hing vervaarlijk naar één kant en kapseizen in het pikkedonker leek te gaan gebeuren. Hulpvaardig als altijd stonden we met onze camera’s klaar. Kort en goed, in de zak zat een kartonnen doos met daarin het lijk van een fiks konijn. Geen verdere aanknopingspunten, dus we besloten het onderzoek te staken en het boek te sluiten. Appie’s laatste boek komt eind 2010 uit.

3 Reacties op “Kapitein Iglo en het mysterie

  1. Wat leuk, een blog over de Hoekse Waard! Ik zet het meteen bij mijn favorieten. Ik heb een paar dagen geleden nog een logje over de Hoekse Waard geschreven. Ik kom uit Puttershoek, maar een jaar geleden zijn mijnman en ik verhuisd naar Zweden…. Ons huis is nog niet verkocht, dus als we in Nederland zijn, slapen we daar nog altijd……

  2. Namens Kapitein Iglo zelf bedankt voor jullie welgemeende camera support!.
    En omslaan doe ik niet zomaar he. 😉

    Gr dennis.

    • Wie is toch die kapitein Iglo.
      Lang kon hij zijn identiteit niet verborgen houden.
      Sinds kort weten we het, kapitein Iglo heeft een naam: Dennis!
      🙂

Geef een reactie

