Motorbeheersing

Dit filmpje heb ik eerlijk gezegd gepikt van mijn collega Gerco. Goed, de fiets blijft achterhaalde techniek (zo’n boxer wordt nooit mijn ding), maar ook daar kun je het één en ander mee. Het heeft dus, mijns inziens, niet te maken met de motor (BMW), maar meer met de vaardigheden van de berijder. Tijdens mijn werk mis ik het merk soms, maar thuis staat de betere uitvoering (100 pk ten opzichte van die koffiemolen met 110, wedden dat ik daarmee eerder van mijn plek ben?)

Het andere filmpje op de Hyves van Gerco vond ik eigenlijk niet het vermelden waard, dus doe ik het toch. De meest recente uitvoering van een BMW R1200 RT, waarmee je een piepend remspoor kunt achterlaten. Knap, maar met de Intergral ABS erop, zal er wel iets geknutseld zijn aan de motorfiets en is dat uitgeschakeld. Goed, dan toch maar de video.

Leuk, maar ook deze man heeft nog niet bewezen, dat hij op straat jarenlang schadevrij gereden heeft. Kunstjes zijn een aap te leren. Of: ik snap het niet, of: de berijder snapt het niet. Enerzijds spaart hij het profiel van zijn voorband en anderzijds trapt hij de achterband af. Goed, in geval van nood is je voorband het belangrijkst.

Belofte: ik ga niet meer mauwen over een BMW boxer, want, al sla je er 25 pluggen in, dat wordt toch nooit iets.

Geef een reactie

