Omloop van Strijen

Vandaag met mijn ouwe kluppie aan de slag geweest voor de Omloop van Strijen, de begeleiding van een wielerronde in, door en rond de gemeente Strijen. Zoals gebruikelijk wordt de (verkeers-)begeleiding verzorgd door de Regionale Verkeersondersteuning (RVO), die daarbij ondersteund wordt door enkele collega’s uit één of meerdere districten.

Zo kwam het, dat ik na 18 jaar zelf het kunstje te hebben vertoond, bij de RVO te gast was. Overigens zonder enige spijt te voelen over mijn vertrek daar (ik heb het steengoed naar mijn zin in de Hoeksche Waard), was het weer als vanouds! (Behalve die BMW dan, I love it) Even een groepsfoto van de motorrijders gemaakt.

Tijdens een lekker zonnetje, droog weer en een dun windje, ging de eerste wedstrijd om 9 uur van start. In de loop van de dag werd het ruim 10 graden. Het rondje opzich was niet zo spannend. Er werden drie wedstrijden verreden (3, 4 en 5 ronde’s) en we gingen dus 12 keer over dezelfde route door het Oude Land van Strijen.

Aan het einde van de dag finishte Anne als eerste en ik werd deze keer tweede. Het was een dameswielerwedstrijd, dus heb je een rondemister. Het kusje hebben we dus afgeslagen.

Nog wat actiefoto’s tijdens de omloop en Dirk (politiehobbyist) was de gehele dag langs de route aanwezig. Daar komen vast en zeker weer mooie plaatjes vandaan.

IMG_0597IMG_0623IMG_0669IMG_0714IMG_0649IMG_0598

PS: Zoek je “politiehobbyist” op Google, dan kom je weer uit op de Roparunsite van team 64, logisch toch?

Geef een reactie

